"יש גישה חקיקתית נגד הרבנות"

    שלמה בן יוסף No Comments on "יש גישה חקיקתית נגד הרבנות"
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    עימות פרץ אמש במהדורה המרכזית של קול חי בין הרב דוד סתיו יו"ר הנהלת רבני צוהר ורב העיר שוהם. והרב רצון ערוסי חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של קרית אונו בנושא רב ראי אחד למדינת יראל.

    הרב סתיו אמר לאברהם פרסטר כי העניין לא חשוב ולא משנה. "גם היום יש הפרדה בפועל בין שני התפקידים, הפרדה ברוכה וברורה, אחד בבית הדין ואחד בכשרות ונישואין. כעת מדברים על רב אחד ונשיא בית דין מתוך מערכת שאינו מוצנח".

    כבר היום הראשון לציון מכהן בפועל כנשיא בית הדין לערעורים וזה עיקר תפקידו, ושאר התפקידים מוטלים מוטלים על הרב האשכנזי, כך שלא יהיה הבדל גדול, אומר הרב סתיו.

    לעומתו אומר הרב ערוצי כי הרעיון הינו נואל. "אנחנו הולכים לקראת תקופה רב אחד משמש עבור מספר עדות, אבל סוף מעשה במחשבה תחילה. הרי החוק הזה בא מתוך גישה חקיקתית נגד הרבנות בלי להימלך ברבנות, דבר שלא קורה בחקיקה בנושא בתי משפט".

    העובדה שאפשר לחוקק חוק בלי להיוועץ ברבנים זה שלילי. בנוסף, יש דרך חלוקה בין הרבנים, כולנו יודעים עד כמה יש רגישות בנושאים עדתיים שאמנם הולכים ופוחתים אולם עדיין ישנם. ייתכן שבשביל להפיס את דעתם של החוששים שלא יחששו שעדה מסוימת תשתלט על המשרות צריך לחשוב על מנגנון מסודר שלא יחששו מהנושאים הזה, אומר הרב ערוסי.

     

     



    0 תגובות